Reklama w Google Ads — czy warto?

W każdej sekundzie w wyszukiwarce Google przeprowadzanych jest ponad miliard wyszukiwań, przy czym zdecydowana większość wyników wyświetla reklamy Google. Reklama Google Ads (kiedyś Google Adwords) to jedna z najskuteczniejszych metod na zdobywanie wartościowego ruchu na stronę internetową wykorzystywana dokładnie wtedy, gdy ludzie szukają produktów lub usług, które oferuje Twoja firma.

Zastanawiasz się nad uruchomieniem reklam Google Ads dla swojego biznesu, ale nie wiesz, czy opłaca się inwestować w taką formę promocji? W tym artykule przybliżymy Ci to, czym są reklamy Google i dlaczego warto z nich skorzystać.

Co to jest Google Ads?

Google Ads to jedna z największych platform reklamowych online, która pozwala firmom na dotarcie do klientów na całym świecie oraz rozwój ich biznesu. Korzystając z tej platformy pay-per-click, reklamodawcy płacą Google za kierowanie reklam do wybranych użytkowników na podstawie wpisywanych przez nich słów kluczowych, lokalizacji oraz typu urządzenia i dostarczają swoje reklamy tym użytkownikom, którzy są zainteresowani oferowanymi przez nich produktami lub usługami.

Gdzie mogą być wyświetlane reklamy Google Ads?

Dzięki rozbudowanej sieci składającej się z ponad dwóch milionów aplikacji i witryn innych firm, Google oferuje wiele miejsc do reklamowania się online.

Google Ads pozwala reklamodawcom na kierowanie reklam do użytkowników w dwóch głównych sieciach – sieci wyszukiwania (ang. Google Search Network) i sieci reklamowej (ang. Google Display Network).

W sieci wyszukiwania firmy składają oferty na odpowiednie słowa kluczowe, co pozwala im na wyświetlanie ich reklam użytkownikom, którzy wprowadzają te słowa kluczowe, jako część zapytania w wyszukiwarce. Reklamy te są zwykle wyświetlane na górze lub dole strony w wynikach wyszukiwania Google, a także w Mapach Google, Zakupach Google oraz witrynach partnerskich, w których wyświetlane są reklamy tekstowe.

Z kolei sieć reklamowa daje reklamodawcom możliwość wyświetlania ich banerów reklamowych na stronach internetowych, które są częścią sieci Google tj. YouTube, Gmail i stronach partnerskich, które udostępniają przestrzeń reklamową.

Jakie typy kampanii wyróżnia Google Ads?

Dzięki Google Ads możesz dotrzeć do potencjalnych klientów w różnych miejscach oraz na wiele sposobów. Google mając na uwadze zróżnicowanie biznesów i ich sposobów komunikacji z odbiorcami oferuje różne typy kampanii t.j.

  • Kampanie w sieci wyszukiwania – reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania SERP (ang. Search Engine Result Page)
  • Kampanie w sieci reklamowej – reklamy graficzne na stronach internetowych
  • Kampanie wideo – reklamy wideo w serwisie YouTube
  • Kampanie promujące aplikacje – reklamy aplikacji mobilnych w wielu kanałach
  • Kampanie lokalne – reklamy kierujące ruch do fizycznej lokalizacji (od sierpnia mają zostać zastąpione kampaniami Performance Max)
  • Kampanie inteligentne – reklamy zautomatyzowane i łatwe do skonfigurowania
  • Kampanie Performance Max – reklamy automatycznie optymalizowane i sterowane przez sztuczną inteligencję
  • Kampanie produktowe – reklamy produktów w Google
  • Kampanie Discovery – reklamy graficzne wykorzystujące do targetowania sztuczną inteligencję

Dlaczego warto zainwestować w reklamy Google Ads?

Platforma Google Ads wspiera realizację celów marketingowych i rozwój firm w Internecie. 

Jeśli zależy Ci na osiągnięciu większej sprzedaży, zwiększeniu zasięgu i świadomości marki lub zebraniu danych, Google Ads to idealne narzędzie, które pomoże Ci zrealizować założone cele.

W Google Ads zyskujesz zróżnicowane możliwości targetowania

Każda kampania reklamowa powinna realizować założone cele i co najważniejsze docierać do jak najbardziej wartościowych odbiorców dla  twojej marki. Google Ads nieustannie doskonali swoje algorytmy, tak abyś mógł jeszcze precyzyjniej targetować swoje komunikaty. Dzięki lepszej trafności reklam docierasz do osób najbardziej zainteresowanych twoimi produktami lub usługami i tym samym zwiększasz efektywność całej kampanii.

Dzięki Google znasz intencje odbiorców

Masz czasem wrażenie, że Google wie o Tobie więcej niż powinno? 😛 Inteligentne algorytmy dzięki śledzeniu i analizowaniu zachowań użytkowników z łatwością wykrywają ich intencje, dzięki czemu są często o krok przed nimi. Z Google Ads, możesz kierować reklamy do użytkowników, którzy szukają lub potrzebują produktu, który właśnie masz w ofercie. Baza zgromadzonych danych Google pozwala Ci na zdobywanie większej ilości wartościowych odbiorców. 

Z Google promujesz się nawet przy minimalnym budżecie

Z Google Ads mogą korzystać mikrobiznesy, a także ogromne korporacje. Mnogość ustawień kampanii pozwala na osiąganie bardzo dobrych wyników nawet przy skromnych budżetach. Za sprawą właściwej optymalizacji kampanii Google Ads jesteś w stanie zminimalizować jej koszty jednocześnie maksymalizując skuteczność swoich reklam. Jeśli jednak Twoje zyski są duże i masz przestrzeń do zainwestowania w tę formę promocji, nie ma powodu, aby wstrzymywać się z budżetem PPC. 

Możesz kontrolować i zarządzać kampaniami według uznania

W Google Ads masz pełną kontrolę nad wydatkami, emisją reklam, celami kampanii, konwersjami, doborem słów kluczowych, targetowaniem i zawartością twoich reklam. Co jednak w sytuacji, gdy jesteś początkującym reklamodawcą? Google oferuje mnóstwo automatyzacji tworzących i optymalizujących kampanie, które nadal możesz śledzić i modyfikować.

Google Ads przynosi szybkie efekty

Minęły już czasy, kiedy trzeba było czekać na to, aż działania SEO przyciągną odpowiednią ilość ruchu na stronę internetową. Poprawa pozycji w wyszukiwarkach zależy przede wszystkim od autorytetu domeny, który poprawia się z czasem w oparciu czynniki takie jak liczba wejść na twoją stronę, backlinki oraz jakość treści. Jeśli zależy Ci na szybkich efektach skorzystaj z Google Ads. Biorąc pod uwagę czas konfiguracji reklamy oraz fazę uczenia się szybko otrzymasz konkretne wyniki.

6. Google pomaga budować rozpoznawalność marki

Większość specjalistów ds. marketingu internetowego bardzo dużą wagę przywiązuje do leadów, sprzedaży i zasięgu Google Ads, zapominając o tym, jaki jest potencjał tej platformy w budowaniu świadomości marki. 

Na buszowaniu w sieci przeciętny użytkownik Internetu spędza każdego dnia ponad 3 godziny. Oznacza to, że nawet, jeśli ktoś nie otworzy twojej reklamy, z pewnością zapamięta w jakimś stopniu twoją markę i wyświetlany komunikat.

7. Google Ads przynosi więcej konwersji

Istnieją dowody, na to, że konwersje z ruchu płatnego są często dwukrotnie większe niż konwersje pochodzące z ruchu organicznego. Dobrze zaprojektowany landing page w dużym stopniu przyczynia się do sukcesu twojej kampanii.

8. Sieć Google daje Ci możliwość remarketingu

Czy wiesz, że prawie połowa wszystkich stron internetowych korzysta z sieci reklamowej Google? Na wszystkich tych witrynach Google wykorzystuje pliki cookie potrzebne do retargetowania użytkowników. Oznacza to, że użytkownicy, którzy wcześniej odwiedzili Twoją witrynę, będą oglądać twoją reklamę wiele razy. Co więcej, stosując odpowiednie ustawienia możesz pokazać wybrane reklamy użytkownikom, którzy wykonali już jakieś konkretne działania.

9. Wydatki na kampanię reklamową Google Ads zwracają się

Czy wiesz, że większość firm reklamujących się w Google uzyskuje zwrot z ich wydatków na reklamę? Kluczem do sukcesu jest znalezienie słów kluczowych, które osiągają najlepsze wyniki zgodnie z twoimi celami, a także uzyskanie równowagi z intencjami zakupowymi użytkownika i etapami w twoim lejku sprzedażowym.

Współcześnie obecność w Google jest niezwykle istotna dla promocji każdego rodzaju biznesu, począwszy od lokalnej firmy usługowej, a skończywszy na globalnej korporacji. Korzystanie z Google Ads przynosi korzyści każdej firmie w osiąganiu jej celów online. 

Reklama online to bardzo przystępna finansowo i elastyczna forma promocji, która pozwala nie tylko na zdobycie nowych klientów, ale także na zwiększenie przychodów i budowanie silnej pozycji marki w Internecie. 

Wypracowana metodyka pracy oparta na skalowalnym wzroście Twojego biznesu online.

© Copyright by Damian Nowaczek.